Welcome to My World!

IMG_6598
Thanks for stopping by! My name is Suzan Mayumi Turner. I'm a happy stay at home (expat) mom who does photography and theatre every time I get a chance. Here you'll find some glimpses of my life (now in Spain), my art, and my work. Feel free to drop me a line or two. I'd love to hear from you and make new friends!

Saturday, October 24, 2009

11 weeks with up and down.... 11 semanas com up e down.

 I’m 11 weeks (and 1 day to be more precise) and feeling up and down. Let me start with the down side, cause I want to finish with the up :) For those that know me well, know that I try always to end optimistic!
Down: So, lately I’ve been feeling miserable. Not every day, but I could say every other day. Migraines just hit me and don’t wanna let me go! And the worse thing is the drug that I can take, Tylenol, does nothing for migraines. For a simple headache works wonders, but for the horrible pain that migraines cause is just a sugar pill! For those that never suffered from migraines, lift your hands and praise the Lord, cause it’s darn horrible. It’s like some one is pushing your eyeballs to the back of your head all day long. I had it since 8 years old. It’s not a surprise that I’d get it while pregnant too. Since my hormones are partying all over my body.

Up: The other day it was 5 am and I was awake. That has happened a couple of times since I got pregnant. I think my body is trying to get me used to when the baby comes, hehehe… Well, I couldn’t sleep so went down stairs to joy my hubby who was sipping his coffee before getting ready to work. Usually, I get very cranky when I’m up this early specially when I have no reason to, but that day I’m glad I was up.
As my hubby drank his coffee and I sipped my chocolate milk :- ) we shared our prayer time together. I’m very thankful that we can share it. It’s a special thing that always brings us closer. As we finished it, I noticed on his mug the words “Faith is” were written  and many quotes explaining faith. It reminded me how faith brought us together in the first place and it’s what keeps us together loving each other more every day. I’m glad all the pregnancy gas (disgusting, I know, sorry!) kept me awake.
Another up is now I’m about to eat some Brazilian cheese bread coming right out of the oven… that’s the up side when you can’t go back to sleep at 5 am, you have more time for fun things to do!!!

Eu estou de 11 semanas (e 1 dia pra ser mais exata) e me sentindo “up e down”. Vou comecar com o lado down porque quero terminar up:) Para aqueles que me conhecem bem, sabe que sempre tento que terminar as coisas optimistica!
Down: Esses dias tenho me sentido miseravel. Geralmente um dia sim e um dia nao. Enxaqueca me pegou e nao quer me deixar! E o pior que o remedio que posso tomar, Tylenol, nao adianta nada. Pra dor de cabeca normal funciona muito bem, mas pra dor horrivel que enxaqueca da, e como tomar pilula de acucar. Aqueles que nunca sofreram de enxaqueca, de gracas a Deus, porque e uma dor insuportavel. E como se alguem estivesse empurrando seus olhos pra atras da sua cabeca o dia todo. Eu tenho desde dos meus 8 anos. Nao e surpresa que tambem teria durante minha gravidez, ja que meus hormonios estao festejando no meu corpo.

Up: Outro dia, as 5am estava acordada. Isso tem acontecido algumas vezes desde que engravidei. Acho que meu corpo esta tentando me acostumar pra quando o bebe chegar, hehehe… Bom, nao consegui dormir entao desci pra ficar com meu marido que estava tomando café antes de se arrumar pro servico. Geralmente, eu fico de mau humor quando acordo tao cedo, especialmente quando nao tenho razao pra acordar, mas fico feliz que nesse dia levantei cedo.
Enquanto meu marido tomava café e eu meu leite com chocolate :-) compartilhamos nosso tempo de oracao juntos. Sou grata por isso. E algo especial que sempre nos aproxima. Quando terminamos, percebi que na chicara dele estava escrito “Fe e” e varias citacoes do que significa fe. Me fez recordar que fe foi o que nos aproximou e e o que nos matem juntos amando um ao outro mais todos os dias. Estou feliz que os gases de gravidez (nojento, eu sei, sorry) me despertou.
Outra coisa “up” e que vou comer pao de queijo quentinho saindo do forno… isso e o lado bom de quando nao se consegue dormir as 5 am, voce tem mais tempo pra fazer coisas legais!

PS. Eu sei que esta sendo dificil ler meu portugues sem os acentos! Desculpa gente, mas e que meu teclado nao esta configurado e leva um ano pra colocar os acentos pelo computador. Sorry!

3 comments:

  1. Girl, I'm really sorry to hear about the migranes and the fact that tylenol is not doing the trick. :( Maybe they will lose some severity after your first trimester (you're almost there!!) I feel for you! Hang in there.

    I think it's really cool that you found the "up" side. Wow, up at 5:00 with my crazy-early bird brother huh?! So neat that you are able to share that special time together! Yummmm hot chocolate and pao de quejo.....

    ReplyDelete
  2. Mulher - eu sei teu drama, tenho migraines desde crianca tbm, meu pai tinha, meu avo tinha e assim por diante - na minha primeira gravidez nao tive pela Gloria de Deus mas na do Noah elas comecaram no terceiro mes, e o Imitrex que eu tomava - como vc diz nao pode ser tomado durante a gravidez (z? s?)
    entao aqui sao algumas coisas que eu fiz - chiropractic ajudou e ainda ajuda MUITO, e durante a gravidez fiz e nunca deu problema (nao tem problema algum para o bebe), tem comprei na loja da AVEDA um oleo chamado BLUE OIL que vc passa no temple e forhead e ajuda pacas - se vc nao tem aveda ai vc pode usar pepermint oil - works kind of the same way...
    Eu tbm usava um remedio natural tipo "Ice Hot" no pescoco so para eu conseguir dormir porque a dor eh tao intensa que eu nem conseguia dormir!

    2 coisas que vc tem pode fazer eh comprar aspirina em po (eh nojento) mas eu ponho o po na boca e tomo uma coca-cola (se tomar a lata toda vc vomita - isso fara passar NA HORA (pelo menos para mim passa)
    mas como eu detesto vomitar eu tomo so meia lata e espero passar devagar - e aspirina eh ok na gravidez.

    e outra coisa eh chips - meu homeopata me ensinou a comer um saco de potato chips bvem salgado para passar a dor e isso eh meio soso - tem dia que ajuda e tem dia que o meu estomago ta TAO enjoado da dor que eu nem consigo comer!

    entao veja o que vc acha - de repente quer tentar um desses!!! =)

    ReplyDelete
  3. Thanks girls!
    Lica, thanks for all the tips.I'll for sure try the oils. I'm trying some breathing exercises from yoga that helps some time, but there are times, that man, it feels nothing works. So yeah, again very thanks!

    ReplyDelete