Welcome to My World!

IMG_6598
Thanks for stopping by! My name is Suzan Mayumi Turner. I'm a happy stay at home (expat) mom who does photography and theatre every time I get a chance. Here you'll find some glimpses of my life (now in Spain), my art, and my work. Feel free to drop me a line or two. I'd love to hear from you and make new friends!

Saturday, November 7, 2009

Bye bye first trimester! Tchau primeiro trimestre!

Yeah, 13 weeks and saying good-bye to my first trimester. It went by so fast, I can't believe it! Every mom tells me to enjoy my pregnancy cause it flies and now I know what they mean.
I got say it hasn't been so bad. I guess I was expecting all the famous morning sickness symptoms. Besides the migraine part, some couple days with heartburn, and getting car sickness (never had it before, now I get in the car and have to have an orange with me.) I'm doing fine! No puking, no nausea, no smells sensitivity... And even though I had tough times with migraines, I learned a good trick to deal with it. My sister-in-law's friend, Lilian, taught me to use peppermint oil on my forehead. Let me tell you, that little bottle is my best friend now! Lilian, thank you, thank you, thank you!

So, every friday I get an email from baby center telling me about my baby. He or she is now around three inches long, like the size of a medium shrimp(I like when they use fruits comparison better) and already has his/her unique fingerprints. It's so magical!

Speaking in shrimp, lately I'm craving sushi! It drives me crazy cause my doctor said NO! No raw food, so no sashimi, sushi, and all the yummy japanese food that I grew up eating! Man, that's some thing very hard about pregnancy, specially if you are like me that LOOOOOOOOOVES all type of food!

Yeah, 13 semanas e dando tchau pro meu primeiro trimestre. Passou tao rapido, nao da nem pra acreditar! Toda mae me diz que tenho que aproveitar minha gravidez porque voa e agora entendo exatamente o que elas querem dizer.
Na verdade nao tem sido tao ruim. Acho que esperava todos os famosos simtomas de gravidez. Alem das enxaquecas, alguns dias com asia, e passando mal no carro (nunca tive isso antes, agora quando entro no carro, tenho sempre que ter uma laranja comigo) estou bem! Nada de vomitos, nausea, aversao a cheiros... e mesmo tendo enxaquecas, aprendi um truque pra lidar com ela. A amiga da minha cunhada, Lilian, me ensinou usar oleo de menta na testa. Essa garrafinha tem sido meu melhor amigo! Lilian, thank you, thank you, thank you!

Entao, toda sexta recebo um email do baby center dizendo como esta o desenvolvimento do meu bebe. Ele ou ela esta +ou-  7.5 cm , como do tamanho de um camarao medio (eu gosto mais quando eles fazem comparacao com frutas) e ja tem sua propria impressao digital. Eh magico!

Falando em camarao, eu toh morrendo de vontade de comer sushi! Mas me deixa louca porque meu medico disse que nao! Nada de comida crua, entao nada de sashimi, sushi, e as comidas japonesas deliciosas que cresci comendo! Isso, e algo dificil da gravidez, especialmente se voce e como eu que adora  comida!

No comments:

Post a Comment